Rabu, 09 Maret 2011

keseronokan dalam kepenatan

memang sibuk. memang penat. baru sekarang ada masa nak update belog ni haa. hurm sampai je jb sabtu pagi tu, aku tak tido. terus tolong mak kat kantin. ada rewang rewang tuk jemputan kawen. tak tolong kang dikatanya malas. so,tolong jela. dapat jugak pahala mudah mudahan. sangat banyak aktiviti yang aku buat. kupas kulit bawang. hiris bawang. yang paling best lagi, dapat mandi air basuh ayam. haha memang busuk lagi bacin! rendam baju semalaman pun takkan hilang bau ayam tu. tapi best..da lama sangat rasanya aku tinggalkan keadaan yang macam ni.. rindu pada mereka mereka akhirnya terubat jua.
















lagi..







pekerja mak sibuk merewang :)






lagi..




sibuk cuci ayam..
paling yang buat aku teruja nak tolong, jemputan kawen ni kat rumah bekas kekasih aku. cehh. ayat tak boleh tahan. huhu bekas kekasih? ye, dah lame da dia jadi duda aku. cinta monyet la time tu. matang pun tak lagi kot. alhamdulilah. now,kami semua dah berjaya. bawak harapan masing masing. dia pun da makin matang. makin ensem! haha tu yang aku nampak la kan.tapi tak tau lak kalau masih dengan perangai lama dia. wei, ingat aku tak laku ke?? haha dulu aku laku la jugak. cuma sekarang je yang tak berapa nak laku cam goreng pisang panas! haha takpe takpe. tak berapa nak penting sangat.
yang membuat aku lagi berdebar debar. 6 mac bersamaan hari ahad. aku hadir majlis perkahwinan kakak si ex aku ni kawen. aku terasa over pulak hari tu. dengan makeup aku yang melampau pengantin. baju ala ala mak datin. memang over la! sampai je kat pintu gerbang dewan, aku jalan je menonong. aku dah nampak dia dari jauh la! dia tetap macam dulu. lebih gedik dari aku. nampak aku then nak tutup tutup muka. eei. tolong la. zaman dah berubah la. aku senyum jela tengok muka dia. memang betul.dia makin kurus dan ensem. memang la dia lagi kurus dari aku ni ha..
yang paling kecewa sangat, aku tak sempat nak bergambar dengan dia.memandangkan dia terlalu sibuk. tapi lepas aku sampai rumah,dia sms aku. dia marahnya aku gila gila. dia cakap aku tak nak berbual dengan dia la. tak nak langsung bergambar dengan dia. eh. gila la. kau yang sibuk. nak salahkan aku pulak. 








lepas majlis,sempat la jugak singgah mcdonalds..



lagi..

haha.. :)



poyo lagi serabai kan aku time majlis tu? haha nak tergelak pun ada tengok diri sendiri. puas aku  tanya mereka.perlukah aku tukar baju or shawls yang lebih sesuai. dan puas jugak mereka kata; sesuai sangat la tu. tipu tipu. aku tau dorang tipu. si abg nan( bakal abg ipar) tergelak besar tengok aku. cilak betul la..
kepada pengantin..semoga berkekalan.. semoga perkahwinan mendapat keberkatan.. amin :)
seronok tengok orang kawen.. aku? lambat lagi kawen.. lepaskan tanggungjawab dulu.. mudah mudahan semua berjalan dengan lancar..amin :)
sekian..
 



















Tidak ada komentar:

Posting Komentar