Sabtu, 19 Maret 2011

bibik ohh bibik!

Bibik Ooo Bibik! 

tadi mak call..yang buat aku terkejut gila gila. mak cakap kat rumah kita dah ada bibik! whattt?? bibik indon?? gila kaa??!



 lagi..





 haha tahla..memang berani betul mak amik risiko amik pekerja asing ni.. buatnya si bibik ni wat hal ke. larikan harta kat rumah tu ke (cehh..macam banyak harta la sangat!).


 mak takdela amik bibik muda..tapi bibik yang da tua da pun..katanya la..kata mak lagi, rumah kami dah tersangat la bersih dari timbunan gunungan baju yang takkan terhakis. aku rasa dapur yang da lama sangat sangat tak berasap da pun berapi api. haha.tapi. yang tak berapa nak bestnya la kan.. keje keje rumah da semua bibik buat. so, nurul( akak aku) da takde keje nak buat? makin tembam la kau! haha padan muka. 

tapi, takut la jugak kalau apa apa terjadi kan.. orang asing ni bukan boleh percaya sangat. baik tua baik yang muda. kebaikannya, rumah kami sentiasa bersih la kan.. sentiasa teratur je.. yela.aku da tentu takde kat rumah. nurul pulak keje. mak pun sibuk keje.. memang takkan ada masa nak  mengemas,mencuci dan memasak..memang takkan laa..kalau aku balik cuti pun..memang susah la nak rasa masakkan mak..hari hari nasik bungkus..hari hari kedai mamak.. hurm.. mak sentiasa sibuk..
memang ada patutnya mak amik bibik berkhidmat untuk kami. 
sekian dari saya untuk malam ini :))



Tidak ada komentar:

Posting Komentar