Sabtu, 26 Februari 2011

hari ini dalam sejarah

hari sabtu bersamaan 26 februari 2011..sedih,suka,sakit, semua ade.nak tergelak bila ingat ingat balik pasal hari ni.
firstly, pukul 7.15 a.m aku dah bersiap2 naik bas. pergi ke taman gelora. punye la excited nak pergi larian sihat anjuran kementerian kesihatan malaysia. aku amik kesempatan ni untuk membakar lemak lemak yang memang berkampung dalam badan aku ni. haha. gila la. baru warm up je, dah basah lencun ketiak aku. belum lagi lari 2.4km + 2round. lari punye lari. tengah syok syok lari. ade ke patut aku tersungkur!
ni haa hasilnya dari sungkuran aku.. 


kebetulan seluar ni baru beli time balik jb raya cina hari tuh. nyesal aku tak pakai seluar buruk.




haha malu tak malu jugak la. nasib baik time tu makcik makcik dan student kkm je yang ade. hurm lagi memalukan, seluar aku berlubang la kat lutut. luka takla besar mana. tapi sakit la jugak.memang sedap! tapi aku teruskan jugak. kak hayati ( group julai 2010) ketawakan aku. jahat! haha. luka dapat, cabutan bertuah tak dapaT! btw memang best.. harap harap aku yang gemuk ni akan kurus satu hari nanti.. insyaAllah..perjuangan harus di teruskan..




secondly, lepas balik dari larian sihat, aku terus siap siap nak pergi east cost mall pulak. kononnya nak cari hadiah untuk birthday mak..memang aku dah plan awal awal nak belikan sepasang jubah bersamaan sepasang tudung. cari punye cari, memang ada yang berkenan. tapi lain pulak yang aku berkenan.




sembonia :))






handbag sembonia..  :)








lagi
















harganya memang sangat cantik. sangat sangat la berpatutan dengan jenamanya. tak perlu la nak dedahkan kat belog ni..walaupun harga tak seberapa, tapi ikhlas pemberian aku untuk mak.. harap mak suka dan terima dengan senang hati.. :) adik sentiasa doakan mak panjang umur dan di perluaskan rezeki mudah mudahan.. Amin.. 
aku bukan apa.. cuma nak lihat senyuman dari bibir yang bergelar seorang ibu..aku terlalu sayang mak..bagi aku mak adalah segalanya..tanpa mak,tiada aku di dunia ni. aku da berjanji pada diri aku, aku akan jaga mak dan bahagiakan mak.. aku takkan abaikan mak.. aku mahu lihat mak bahagia,bahagia dan terus bahagia..biarlah kesedihan yang mak alami dulu, dibiarkan berlalu pergi. pergi jauh dari hidup kami..
tapi, aku takut sangat sangat aku abaikan mak..dengan kerjaya aku akan datang nanti.. aku tak nak mak sedih. tak nak sama sekali. bila difikirkan balik, aku tak sanggup nak berpisah dengan mak..tapi demi masa depan aku, aku terpaksa pergi. pergi jauh dari mak. sedangkan sebelum ni aku tak pernah berenggang dengan mak.. 
kami memang terlalu rapat..setiap hari aku dengan mak. makan bersama.keluar bersama. tido bersama. aku rindukan saat saat tu Ya Allah. hurm  :((




dah dah alia. jangan sedih.
next, aku pergi terminal dari ECM tanpa naik teksi. dengan berpanas. basah jugak la ketiak aku ni tadi.huhu aku teman Yana beli tiket balik kampung jumaat ni..then kami pergi ke mydin..beli barang barang asrama sikit. seterusnya ke kuantan parade. dan berjalan tanpa henti balik ke kolej.  memang gila bukan? duit habis dah. kaki sakit. memang puas! haha jangan jadi macam aku erk. kuat perhabih duit! tapi perhabih duit sendiri takpe. jangan duit orang lain suda. 


sekian :)


penawar hati di kala duka :)







Tidak ada komentar:

Posting Komentar