Senin, 19 Desember 2011

Sorry :'(









Maafkan saya :'(


pertama,
saya nak mintak maaf pada emak.. saya tahu saya banyak lukakan hati emak.. saya juga sedar saya bukan anak yang mampu membuatkan hati emak sentiasa gembira dan tertawa. saya juga tahu, saya terlalu banyak buat emak marah pada saya.. maafkan adik.. saya memang tak berniat nak bercakap kasar dengan mak.. tapi hati saya yang keras dan tertekan kadang kadang tak sedar meninggikan suara pada emak.. jauh di sudut hati saya nak buat emak marah dan benci dengan sikap saya. saya juga sedar saya punya ego yang keterlaluan. dan kadang kadang saya lakukan dan berkata kata  di luar kebatasan saya. ye, saya akan ubah perangai saya yang kurang matang dan kebudak budakkan. saya akan cuba selagi saya bernafas di dunia ni.. emak, satu je yang mak perlu tahu..saya terlalu sayangkan emak.. sebab emak segala galanya bagi saya.. emak adalah orang yang paling rapat dengan saya. dan emak adalah semangat saya untuk saya melalui kehidupan kehidupan yang mendatang.. sekali lagi adik mohon kemaafan dari hujung rambut hingga hujung kaki.... 














kedua,
yang ini saya nak mohon sejuta kemaafan dari kekanda saya Nurul.. ye, saya akui saya banyak kekurangan.. saya juga sedar banyak perkara yang saya buat, yang membuatkan awak meluat dengan perangai saya.. tapi, saya memang marah bila awak suka malukan saya di hadapan orang ramai.. mungkin niat awak hanya nak bergurau.. tapi saya agak sensitif dan hangin tak tentu fasal. entah la.. saya sendiri tak faham kenapa dengan diri saya sebenarnya.. mudah marah marah. mudah baling barang sana sini. mudah mengeluarkan kata kata yang tak sepatutnya. 
maafkan saya bila saya menyakitkan hati awak.. tapi bila kadang kadang awak buat saya marah saya tetap sayang awak. sebab awak satu satunya kakak yang paling saya rapat. kakak yang mudah memahami kemahuan dan kehendak saya. dan kakak yang tak pernah marah bila saya pakai barang barang dia. :( tapi saya tak suka bila awak kacau kacau saya dan bercakap menyakitkan hati saya.. :( time tu saya rasa macam nak menangis. bila awak bercakap macam tu. macam ni pasal saya. saya tak kisah awak nak cakap apa pasal saya or nak kutuk saya. pastikan masa tu saya tak ada atau saya tak dengar. tapi sumpah. memang saya sayang awak. saya tahu hati awak baik. awak suka belanja saya itu ini. terima kasih kakak :)
















ketiga,
yang terakhir, saya nak mohon maaf pada Mr.L.. maafkan saya sebab buat awak sedih hari ni.. buat awak menangis dengan sikap saya..saya sedar saya banyak kekurangan. dan macam yang awak cakap, semua orang tak sempurna di dunia ni.. saya memang bukan wanita yang sempurna untuk awak sayang.. maafkan saya kerana mengeluarkan kata kata yang tak sepatut saya ungkapkan pada awak.. maaf sangat sangat. saya memang tak ada niat nak berkata sedemikian.. saya tak patut buat awak macam tu di hari ulangtahun awak kan ? saya tahu saya banyak kali lukakan hati awak. marah marah awak tak tentu fasal. maafkan saya.. mesti awak tak selesa dengan perangai saya yang kebudak budakkan ni kan.. urm dan saya juga tahu saya kurang matang dalam memikirkan sesuatu perkara dan melakukan keputusan. tapi saya janji pada diri saya dan juga pada diri awak, saya akan ubah perangai pelik pelik saya ni. saya akan cuba selagi saya mampu.. saya akan cuba perbetulkan keadaan.. saya akan cuba demi semua orang.. saya takkan kecewakan orang lain dan juga awak.. saya nak tengok orang yang saya sayang bahagia.. saya tak nak sakitkan hati dia lagi.. :(  di kesempatan ini, saya nak ucapkan selamat hari ulangtahun kelahiran sayang.. maaf, tak ada apa apa yang mampu saya beri pada awak.. patutnya saya buat awak gembira hari ni, malah saya buat awak menangis pulak :( maafkan saya.. mungkin di hari ulangtahun awak, Allah nak tunjuk perangai sebenar saya pada awak.. dan mahu awak berfikir adakah saya betul betul yang terbaik untuk awak.. awak fikirlah sebaiknya sayang.. kalau awak tak mampu nak menghadapi saya sekarang, apatah lagi untuk seumur hidup awak ? terima kasih banyak yang tak terhingga saya ucapkan pada awak.. sebab awak terlalu banyak sabar dengan kerenah saya yang pelik ni. awak juga tak pernah nak marah dengan apa yang saya lakukan walaupun memang apa yang saya lakukan tu salah dan tak patut. dan awak juga tak pernah jemu bersama saya ketika saya sedih dan gembira :) terima kasih sayang..























Tidak ada komentar:

Posting Komentar